Unreal Tournament

Przemoc a reklama w grach

2 września 2009, 14:58

Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.



Kwantowe go do testowania sztucznej inteligencji. Czy SI poradzi sobie z grami takimi jak mahjong?

3 sierpnia 2020, 14:31

Fizycy z Chin zaprezentowali wersję gry go opierającą się na mechanice kwantowej. W swojej symulacji naukowcy wykorzystali splątane fotony do ustawiania kamieni na planszy, zwiększając w ten sposób trudność gry. Ich technologia może posłużyć jako pole testowe dla sztucznej inteligencji.


Gry jednak mogą szkodzić

3 marca 2010, 12:30

Spór o to, czy i w jaki sposób pełne przemocy gry wpływają na dzieci i młodzież, wciąż nie został rozstrzygnięty. Obecnie ważkie argumenty podał Craig Anderson profesor psychologii z Iowa State University.


Polski uczony współtwórcą przenośnej konsoli do gier, która nie wymaga baterii

4 września 2020, 09:49

Przenośna konsola, która umożliwia nieograniczenie długą rozgrywkę, bez potrzeby wymiany czy ładowania akumulatora, to marzenie wielu graczy. Urządzenie takie powstało właśnie dzięki współpracy naukowców z amerykańskiego Northwestern University i holenderskiego Uniwersytetu Technologicznego w Delft. Prototyp konsoli podobnej do Game Boya to model badawczy


Gry wideo nie przeszkadzają spać

16 kwietnia 2010, 16:24

Powszechne przekonanie o niezdrowych skutkach grania w brutalne gry obejmuje doniesienia o kłopotach z zasypianiem. Czy tak jest naprawdę? Okazuje się, że co najmniej nie do końca.


„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza

25 sierpnia 2022, 10:16

Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.


Pantofelek w roli Pac-Mana

16 stycznia 2011, 19:52

Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.


Jedna z grafik krytykująca DRM© tastypopsicle

DRM zwiększa piractwo?

7 października 2011, 18:00

Naukowcy z Rice University i Duke University twierdzą, że rezygnacja przez przemysł muzyczny z zabezpieczeń DRM może przyczynić się do zmniejszenia piractwa. Specjalizujący się w zagadnieniach marketingu profesorowie Dinah Vernik, Devavrat Purohit i Preyas Desal wykorzystali technikę modelowania statystycznego by sprawdzić, jak obecność lub brak DRM wpływa na wybory konsumentów.


Będą blokować i ostrzegać?

6 maja 2014, 08:28

Rząd Australii zastanawia się nad blokowaniem witryn z torrentami i wysyłaniem ostrzeżeń osobom, które nielegalnie pobierają treści chronione prawem autorskim. Ci, którzy wielokrotnie dopuszczają się naruszeń mieliby otrzymywać coraz groźniej brzmiące listy.


Piractwo niemal zanikło

27 stycznia 2015, 10:29

Badania przeprowadzone przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego wykazały, że w Norwegii piractwo niemal całkowicie zamarło. Wyniki ankiety przeprowadzonej w grudniu napawają optymizmem


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy